De Pers

‘Het spel is zo watervlug dat de stok hier en daar uit een buigzaam materiaal lijkt gemaakt. Maar dat is bedrog. Ze zijn van knoerthard hout. (…) Hun indrukwekkende spel is onderhoudend en amusant.’ – (Leidsch Dagblad)

‘Met het openingsnummer had Dadada-Dan Tenko al een soort beginselverklaring afgegeven. Met felgekleurde plastic buizen ging het negen mannen en vrouwen sterke ensemble fiks te keer. Omdat die buizen in lengte verschilden, kon er zelfs, heel slim, een melodie over de slagwerkers verdeeld worden. Zo toonde de groep in één tafereel hoe inventief men is en hoe men afstand neemt van de folkore.’ – (Leeuwarder Courant)

‘Dit was een optreden dat uitblonk in variatie, met verstilde momenten en zelfs enkele geslaagde komische nummers.’ ‘Deze groep onderscheidde zich van andere door de manier waarop de voorstelling toegesneden was op theater. Dat zat hem al in de dansen van Isaya Mondori. Bijzonder was hoe de musici het hele podium gebruikten.’ – (Eindhovens Dagblad)

‘De voostelling is een speels zappen tussen de verschillende tradities die de Japanse cultuur rijk is. Het drummen blijft echter de hoofdmoot. De ritmes zijn puur op de toon, precies op de maat, met geen drumfratsen als improvisaties of tegentonen erdoorheen. Daardoor ontstaat ruimte in het spel, en rust in het hoofd.’ – (Onze Wereld)